Grand Kartal otel ile ilgili ilk itiraf: Masraflı olduğu için yapılmadı

Grand Kartal Otel Yangın Güvenliği Eksiklikleri

78 kişinin hayatını kaybettiği Grand Kartal Otel’deki yangın, güvenlik sistemlerindeki eksiklikleri gözler önüne serdi. Otelde muhasebe yöneticisi Kadir Özdemir, bu eksikliklerin maliyetli olduğu için giderilmediğini kabul etti. Özdemir, yangın güvenlik sistemlerindeki eksiklikleri yöneticilere bildirdiğini ancak “masraflı olur” yanıtı aldığını belirtti.

OTELİN YANGIN GÜVENLİĞİ DEĞERLENDİRMESİ VE İTFAİYE DENETİMİ

12 Aralık 2024 tarihinde, Bolu Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü tarafından yapılan denetimde, Grand Kartal Otel’deki yangın güvenliği sistemlerinde önemli eksiklikler tespit edildi. Otelde 8 farklı kategoride eksiklikler belirlendi ve en kısa sürede çözülmesi istendi.

OTEL YÖNETİMİ İLE GÖRÜŞMELER

Otel muhasebecisi Kadir Özdemir, denetim raporundaki eksiklikleri öğrendikten sonra durumu yönetimle paylaştı. Yönetim, durumu değerlendirdi ve Belediye Başkan Yardımcısı Sedat Gülener ile görüşmelere başladı. Görüşme sonrasında iptal dilekçesinin yazılması kararı alındı.

YANGIN GÜVENLİĞİ DENETİMİNİN İPTALİ

Otel muhasebecisi Kadir Özdemir, yönetimin yangın güvenliği eksikliklerinin maliyetli olduğunu belirlediğini ve denetimin iptal edilmesi gerektiğini ifade etti. Otel Genel Müdürü Emir Aras, bu fikri destekledi ve “Eksikliklerin giderilmesi çok maliyetli, iptal edebiliyorsak iptal ettirelim” dedi.

İPTAL DİLEKÇESİ VE SONUÇ

Grand Kartal Otel’in iptal dilekçesi 24 Aralık 2024 tarihinde Bolu Belediyesi’ne sunuldu. Bir gün sonra, 25 Aralık 2024’te Bolu Belediye Başkan Yardımcısı Sedat Gülener, otelin yangın güvenliği denetiminin iptal edildiğini duyurdu.


(Belediyenin tespit ettiği eksikliklere ilişkin evrak.)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir